2009 BET Awards with Michael Jackson Tribute


2009 BET Awards was on last night in Los Angeles. They changed the schedule to Michael Jackson special tribute version…because of that?? The whole show was incredible. Unexpected performers were on the house.

昨晩、ブラックエンターテイメントテレビ・略して『BET』の2009年度の授賞式がここロスアンジェルスで開かれた。通常のBET アウォードではなく、先日25日に急死したマイケル・ジャクソンへ捧げるスペシャルバージョンに急遽変更だったので、出演アーティストがほとんど本番ぶっつけ台本無しといった状態で行われた。予期せぬアーティスト、予期せぬオープニングアクトなど、予想がつかないスペシャルゲストがバンバン登場してくれたので、見ていた私としてはそんなサプライズにビックリ。次は誰が出てくるんだろう?と期待しながら見れたので面白かったです。


Jamie Foxx, was great as a performer and a host the show.
At the opening, he and Bobby with New Edition performed Michael Jackson songs and Jamie’s costume and moonwalk was amaaaazing, too and of course Ne-Yo performed MJ songs. I knew he’s gonna sing MJ songs! I knew it! I have Ne-Yo’s couple albums, the way of him singing, I can tell how he inspired from Michael…

ジェイミー・フォックス、日本ではおそらく映画俳優としてご存知の方が多いと思いますが、アメリカでは彼はお笑い、シンガーとしても大活躍。才能に長けており、そんな彼がこのショーのホスト(司会)だったので、ホストを務めつつもパフォーマンスをしたりで昨日は大忙しだったジェイミー。中でもマイケルのダンスをオリジナルのNew Edition のメンバーと一緒に披露したり、ムーンウォークをステージの端から端までやると言って、できなさそうな雰囲気をかもしだしておきながら、見事にこなし(予想通りでしたが…w)、俺って凄い系を魅せつけてましたw R&Bアーティストで日本でも人気のNe-Yoも登場。マイケルの名曲を見事にそれらしく歌っていました。(余談ですが、Ne-Yoの最新アルバムの2曲目『No Body』ってマイケルっぽくないです??)

Beyonce showed up with outstanding costume and Bell Biv Devoe and Tevin Campbell old school people made a surprise appearance and performed!!! Amazing! 80s back!

ビヨンセはとりあえず、すんっごい、すんごい衣装でしたww ステージ上で2回もお色直ししちゃって、、、紅白の小林幸子かいっ、、とわしゃ突っ込っみたくなったよ。写真がなくて残念っ!


and at last, Janet Jackson, OMG!
She seemed so devastating and seemed didn’t want to talk about him right now or something…when she made a surprise appearance and spoke to us on behalf of her family…wow…that made me cry like a river…I really felt sorry for her and felt sooo sad…

そして、誰もが予想しなかった人が最後に登場!そう、マイケルの妹、ジャネット・ジャクソン!彼女の登場にびっくり。家族全員の代表としてスピーチをしてくれましたが、本当に悲しみ打ちひしがれてるようで見ていて痛々しかったです。ジャネットの「今日はありがとうございます。兄もきっと喜んでいます。皆さんにとって、兄はアイコンでしたが、私にとっては家族です。兄はこれからもずっと私達の中で生き続けます!」といったようなスピーチに感動して、悲しくなって泣いてしまった私。ステージからジェネットが去る時にジェイミー・フォックスがジャネットに寄って行ったものの、何も言う事ができなかったのか、ジャネットの後ろ姿をただ見送っていたジェイミー・フォックス。。。その背中がまた痛々しかった。。


After Janet’s appeareance, Jamie Foxx and Ne-Yo performed classic “I’ll Be There” from Jackson5…That brought me another tear again…:$

その後、すぐNe-Yo とジェイミー・フォックスでジャクソン5の名曲「I’ll Be There」を熱唱。この曲は私の大好きな曲の一つで、よく自分でも歌うのですが、この2人のバージョンがまたジーンときてしまって、一緒に歌いながらまたもや泣いた私。。。I’ll Be There はヤバイ。

I’ve seen the BET Awards before, but last night’s one was totally one of the best awards show I’ve ever seen.
All black entertainer ICONS came together in the same place at the same time…
Jay-z, Kanye,Chaka Khan,P-Diddy,Estelle,Alicia Keys,Snoop Dogg and more.
What a great show!

何かと○○アウォードとか付くアメリカの音楽賞ものは気がついたら小学校高学年の頃からビデオに録画して見ていたほど好きだった私。でも最近は一頃より面白くなくなってきていたので、もう録画をすることはなくなりましたが、それでも欠かさず見るようにしています。今回のBETアウォードは昔みたいな艶やかなパフォーマンスあり、サプライズありでとっても見ごたえがありました!ここ最近見た授賞式の中で一番面白かったです。懐かしのスターなどが出てきたりするのは、心を揺さぶられます。デビューしたての新人アーティストから通常の賞だとあまり会場にさえも足を運ばないようなベテラン大物アーティスト達まで、みんながマイケルのために出席している感じたら鳥肌ものでした。とても感動的な良いショウでした。よかったです。

Advertisements

4 comments

  1. juneee · June 30, 2009

    New Edition のメンバーと一緒に!?みてみたいー!マイケルいなくなってホントにさみしいね。。。

    Like

  2. Erina · July 1, 2009

    ねーー、ほんとに。。。なんだかんだ叩かれてたけど、居なくなってしまったら寂しい。。。大物の寿命ってはかないなーっなんて思ってしまったわ。

    Like

  3. The_Brain · July 2, 2009

    Gosh I missed the Bet awards, I guess I'll have to find it online.

    Like

  4. Erina · July 3, 2009

    >The_Brain
    It will be replayed on TV soon though. Even now…:)

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s