I’m Moving Out!/ 引っ越します!

I’m moving out!! 
Moving out tomorrow!!

Where to?? I’m moving from Hollywood to Hollywood again 😛
Just a block east away from my current APT Building.
I like my neighborhood a lot, restaurants, cafes, grocery store are walking distance! I didn’t want to go far away from my neighborhood from the beginning 🙂
so just found the good deal and bigger space for 2! YAY!

During the time I’m moving, I might not be able to update my blog…

I’ll be back soon!!

突然ですが、引っ越します! しかも、明日!!!

どこへ??というと、、、今住んでる所から目と鼻の先あたりですwww
軽く走って50mのところ(*゚▽゚*)…です。。。
そう、めっちゃ近いんですw

今度のところは今のところと同じマネジメント会社なので、そのままトランスファーという形です。

今住んでる所は周りにスーパー、レストラン、カフェがたくさんあるので、超便利~ん

プールもジャクゥズィ~も付いてて、はっきり言って引っ越したくなかったーーー。

でもエリアが一緒だったら別にいいかな?というのと、今のところより広いし、2人で住むのに良いディールだったので思い切って引っ越しを決意!

しばらく引っ越しで忙しくなるので、ブログのアップが減りますだす。。。

でも、新しいところへ引っ越すのってわくわくするなぁ~~~っ むふふw

Advertisements

Ike Sushi / ハリウッドにある美味しい寿司屋

There are so many Sushi restaurants in Los Angeles in these days, but few Sushi restaurants are good. My friends who live in Hollywood the same area where I live,told me that Ike Sushi is the best one in Hollywood.
So I went there to eat sushi the other night with my cowokers.
ハリウッドに住んでる日本人のお友達推薦のIke Sushi に会社の同僚と行ってきました。中は結構狭く、人がぎっしり。

From Ike Sushi

Inside of the restaurant, it’s a little bit narrow.
The sushi chef and servers were looking at me when every time I took a picture of food…
I wasn’t sure that if I could have taken pictures of them.
写真撮るたびに、厳しい視線を感じてた私。。。
ひょっとしたら、撮っちゃいけなかったのかな・・・?

まずは、前菜にわかめサラダに、
Appetizer, Seaweeds Salad

From Ike Sushi

あさりの酒蒸し。(写真撮り損ねちゃいました、、、)
As an appetizer, we also ordered the Clam Soup….,but I forgot to take a picture of it…:(

3人でオーダーした寿司はこちら!
SUSHIIIIIII!!!!!!!!!!

From Ike Sushi

美味すぎて、やばかったです!ネタがデカイ!

ネギトロ巻きのカットロールとウニ、穴子、あと左の何だっけ、、、
Toro with green onions cutrolls,Sea Urchin, SeaEel, and em…I forgot the name of the left one…:P

From Ike Sushi

3人でこれだけ食べたら、前菜もあわせてかなりお腹いっぱいになったよー
We had enough…so full.
ここで食べていたら、美味しいと言っていたお友達のまゆみちゃんとエリック夫妻も来店!
Mayumi and Erich couple showed up when we’re eating at the restaurant.

From Ike Sushi

さすがハリウッド市民w 狭いねーーー♪ 

帰り際に撮ったショット。最近ハマってるPepsiの看板♡ 見つけたら、パシャリしてますw
I love the PEPSI’s billboards lately…♡ Just took a shot from the outside of the restaurant.

From Ike Sushi

また、1軒美味しい寿司屋を発見できて嬉しいー
You should visit if you really want to have a real Japanese Sushi.
This place is not like Dragon rolls, Raibow rolls kinda bullshit Sushi restaurant…

Ike Sushi
(323) 856-9972
6051 Hollywood Blvd, Ste 105
Los Angeles, CA 90028 34.1017 -118.3213

Paul McCartney @ Madeo/ポール!

Paul McCartney was at Madeo Ristorante in West Hollywood,last night!
Madeo is the very expensinve Italian restaurant that always celebrities are going. Paparazzi were waiting outside of the restaurant all the time.
My boyfriend, Luigi is working there, so he told me about this all the time.

Last night, as of Luigi, there were so many paparazzi waiting for Paul McCartney… Wow, I can see that from this video though…

I’ve never been to Madeo Ristorante, yet…, but I will go soon, and then I will post restaurant review on my blog! 🙂 I’m going to be a paparazzi, too!

I just can’t wait…

ポール・マッカートニーが Madeo に来た!とルイジが昨晩行ってたのですが、帰り際をパパラッチされたビデオがアップされていました!なので、早速ブログにも… 笑

Madeo とはルイジが働くイタリアンレストランなんですが、パスタが24ドル!みたいな、
高級イタリアン~なレストラン。私もまだ行ったことがないので近いうちMadeoデビューしちゃおうと思ってますw
ここはセレブ御用達で、いつも外にパパラッチが待機しているみたい…。

昨日のポールが来たときは、レストランの外に普段の倍以上のパパラッチがいたそうで、
さすが元ビートルズはやっぱりどこへ行っても注目の的なんですなー。

一年目の手紙

(Sorry…, no English in this post)

またまたやってみた。初恋の人の手紙に続く、「一年目の手紙」。

手紙は、どうあれ、
今回はその先の恋愛分析。
結構心あたりがありましたよ~!

内容は下記にて
(当たってるな~と思うとこは太字になってます。)

———————————–
えりなさんについての分析結果は以下の通り。

—————————————————–

【こんな問題ありませんか?】
好きでもない人から好かれて困ることが多い(←ごめん。。。殴っていいです。でもマジでこれ、ある。) 
◆カッコよかった男性も、付き合うと情けなさが目立つ。
◆恋愛の主導権を握ることが多いが、決して嬉しくないし実は甘えたい。

【分析と課題】
好きでもない人から好意を持たれたり、出会ったばかりで何も分からないのに「好きです」などと言われたりして、男性を避ける立場になることが多いのではないでしょうか。向こうから気持ちがやってきてしまうと、なかなか自分から愛せないのがえりなさんの特徴です。向こうから来られると、一歩二歩と引いてしまうのがえりなさんですから、ますます男性陣は不安になることでしょう。

引っ張っていってくれると思った男性もまた、えりなさんのそばにいると、だんだんと弱ってくる可能性があります。
(←過去の彼氏にそういう遍歴多々有り…)えりなさんは他の人から見て輝いて見えますし、自己完結しているようにも思われます。付き合っている相手には「一人で生きていけそう」「おれがいなくても平気そう」という気持ちすら湧いてくるのではないでしょうか。これが相手の余裕を奪っていくのです。

えりなさんは、一人で生きていきたいわけではなく、実は甘えられる場所がほしいと思っているのではないでしょうか。もっと大きな器で、堂々とカッコよく構えていてほしいと男性陣に願っているのではないでしょうか。それがなかなか満たされないことがえりなさんのジレンマでしょう。

ところで、えりなさんは、「まるっきり自分に振り向かないような人」を追いかける恋愛にハマる可能性も多々あります。すぐ好かれるとうんざりするのですから、振り向かないような自分を寂しがらせるような男性が、結果としてフィットしてしまうこともあるのです。
【恋愛キーワード】
「柔軟」「自信」「男友達」「いたわり」「相手いらず」
【最後に】
えりなさんは、あまり恋愛に困っていないかもしれません。普段の生活が充実している様子が、ひしひしとえりなさんからは感じられます。少なくとも「恋愛はどうにでもなる」ぐらいの自信はひそかに持っているかもしれません。

そんなえりなさんに何かをおすすめするのは気が引けるのですが、是非聞いてほしいことがあります。

えりなさんは、これまでいろいろな方面において「人並み以上」でいられたのではないでしょうか。ものごとの吸収が早く、恋愛でも紆余曲折の中で成長しながら、とても賢い生き方をしてきたのではないかと思われます。

しかし「恋愛」というのは、経験こそすれ、まだ学習したことがないのではないでしょうか。あれこれ考えたことはあっても、恋愛についてはあまり体系立てられた考え方を持っていないのではないでしょうか。まだまだえりなさんには「恋愛」という分野において成長の余地があると思います。

すでに素敵なえりなさんにも、さらなる進化のために、是非我々と恋愛学習に取り組んでほしいのです。恋愛マスターに近いポジションにいるからこそ、是非おすすめしたいのです。必要はありません、しかし、必ずやプラスになると思っています。
—————————————————–
ちなみにこれの基となる手紙が、これ

ご自身の診断はこちらから!
http://tegami.hanihoh.com/

Easter Lunch @ Rod’s House

On Easter Sunday, Gigi and I went to Rodney Linnum’s house in Granada Hills.
日曜日はイースターサンデーと言って、イエスキリストが十字架にかけられて死んでから3日目に復活したという記念日、いわゆる復活祭というやつで、アメリカではお家でバーベキューなど、イースターにちなんだご飯を食べたりします。わたしは、ルイジとグラナダヒルズに住むロッド宅へ。

Rod, Rod’s mom Gloria and Ryan & Kristy have dogs. Rod’s house are like more dog’s house. They are soooo cute!!
ここは、犬の家と言っていいほど、犬だらけ!ロッドのお母さんグロリアもミシガン州から愛犬ベイリー君を連れてきていて、更にロッド宅は犬が増えて、犬園化!?


Bailey


Larry


Max

There were 2 more dogs, one is Zoey and another one is Zuzoo.(I forgot to take their picutres…:(
全部で5匹。ここには3匹しか載ってないね。。。ベイリー以外、全部大型犬だけどみんな穏やかで可愛いんです♪
We met Ryan and Kristy again. Last time we saw them was on Thanksgiving holiday. Hmm, always nice couple!

Time to eat!イースターで食べたもの。

Ham and Potatoes


Orange Moose


Coleslaw


What I had…

After the easter food, we were struggling to eat dessert. Soooo stuffed…


Kristy’s Pineapple Cakes


Egg’s Shape Rasberry moose cake


The chocolate one was ours

I had so much fun and really had a good easter lunch there!
How was your Easter?

とってもアットホームなイースターで素敵なひと時を送れました。
月曜が休みだったら、もっと良かったですw

Rod, Gloria! thank you for inviting us! And nice to see Nancy,Ryan,Kristy again. We had such a wonderful time with you guys!
Can’t wait to see you guys soon!

Damian Marley Night

Damian! Yes! I grabbed my girl to see Damian Marley and Nas at Grammy Museum in downtown, about a couple of weeks ago.

As you know, Damian is a son of legendary reggeae artist Bob Marley

and he is also three time Grammy Award winning reggae artist. To me, he’s the best reggae artist among Marley family nowadays.

His brothers are also reggae artist, but I’m less interested in their music because Damian is more good looking, maybe…? JK!

Nas, NY Hiphop artist, and Damian Marley was working on an album together in the recording studio, so in this event, Nas and Damian got the interview about their album work and our audiences were able to be involved with them. Like, we can question them, and they’ll answer to us, kinda thing too. More “Inside Actor’s Studio” type of event. After the interview, live music battle started by both artist.
That moment was awesome.

会場の中 Soundstage

もう2週間ぐらい前になりますが、伝説のレゲエアーティスト、ボブ・マーリイの息子、ダミアン・マーリィのイベントがダウンタウンに出来たグラミーミュージアムのサウンドステージで行われるというニュースを見てすぐチケットを購入し、

ゆかりんを引きつれて行ってきました。ちょうどヒップホップアーティストのNasとレコーディング中ということで、Nasも登場。

ボブ・マーリィにはたくさん子供がいて、みんな同じようにレゲエアーティストとして活躍していますが、ダミアン以外興味ない私。。。曲はもちろんのこと、声とかもね。。。あ、あと顔も!やっぱダミアンはカワイイ(冗談w)

左ダミアン Left:Damian

このイベントは主にインタビュー。グラミーの会長さんが彼らにインタビューをして、私達観客らもランダムで質問できたりするもの。全部のインタビューが終ったあとは、お待ちかね彼らによる、ライブパフォーマンス!会場が小さかったので、なんか誰かのパーティに来ているアーティストがパフォーマンスしているようだった・・・。

Ticket cost only $20 bucks. I’d enjoyed the show and enjoyed the inside of the museum 🙂 I definitely want to come back again…
チケットはたったの20ドル!身近で好きなアーティストを見れるし、中のミュージアムも楽しめたし、

とてもよかった。また、行きたい。。。

Paparatzied Damian by Yuka

Welcome to Jamrock is my favorite:) これ好きっ!

3D Animation Movie 2


After experienced of DreamWorks,
My friend Yuka and I went to see DeamWorks presents,”Monsters vs Aliens-IMAX 3D” The 3D vision was soooo real more than coraline’s.
ドリームワークス見学後、友達のゆかりんと、ドリームワークス最新映画、「モンスターvsエイリアン」をIMAX体感3Dで観ましたよ♪ 前回のCoralineよりも全然迫力がありました!まさに3D用に作られたって感じ。

Visit DreamWorks Animation /ドリームワークス見学

DreamWorks Entrance
Last week, I had an opportunity to get inside of the DreamWorks Animation Studio in Glendale, and had free lunch there!
DreamWorks had a partnership with Paramount Pictures until 2008, so that’s why? The DreamWorks entrance is kind of similar to Paramount’s?
先週、グレンデールにある『シャーク・テイル』、『シュレック』、『カンフー・パンダ』などでお馴染みの、ドリームワークスのアニメーションのヘッドクォーターのあるスタジオにてランチをしてきました!ドリームワークスはアメリカのメジャー映画会社パラマウントピクチャーズととの2008年まで共同経営をしていたそうで、入り口がパラマウントと似てるのはそのせいなのかな??でもスタジオってどれもこんなような門構えのイメージあるから関係ないかも…?

Paramount Pictures Entrance

Inside of the studio remided me of college campus.
スタジオの中はカレッジのキャンパスを彷彿させるものがありました。

 

 

There was a KungFu Panda’s big figure like a statue in one of the buildings. Unfortunately, we’re not allowed to take a picture of that…
スタジオ内にあるビルの中にカンフーパンダのでっかいフィギュアが飾られていた。写真は撮れないと言われてしまい無念!

We sneaked into the Coraline‘s special backstage lecture…
but our folks were so hungry then got out there…quietly…,
but my cell phone rung!! Damn!my phone!!!!
I’ve already knew that this was going to happen! I got really bad feeling of this before we sneaked into the room… 😦
I felt so embarrassed.
この間ブログに書いた映画『Coraline』の舞台裏をとある部屋にて講義みたいな感じでやってるとのことで、こっそり侵入。。。入ってすぐに、携帯の音を消そうと携帯をバッグから取り出した瞬間、いきなり鳴り始めたもんだから、マジあせった。。。ありえ~~~~ん!!!!
みんなに睨まれた気配を感じたあたし。。。
ただでさえ部外者だっていうのに、、、
ふーっ超あせったーーー!
嫌な予感したんだよね~~~w

OK! Let’s forget about it! we headed to cafeteria.
This cafetria reminds me of Disneyland. The buffet style.
People all got in line,get their food as much as they want…
I had this.
It’s not good, but also not bad. haha!
It’s all free as much as you can. So no complained.
さあ、気を取り直してランチ!カフェテリアに向かいます。
ランチ時なので、カフェテリアはディズニーランドみたいにいっぱい人が並んでいました。
バフェ形式なとこも、ディズニーランドっぽい。
私が食べたのはこれ。
美味しくもなく、まずくもなく、普通といった感じ。
まあ、ただなので文句は言いませんwww

At last, before we took off, we stopped by the DreamWorks exclusive souvenir shop.
I bought like a shopholic.
最後、帰り間際にお土産やに寄って、ドリームワークスグッズ買いあさってきました!

The T-shirt is Kids XL size, but it’s just my size…ha ha ha;D
Tシャツは子供サイズのXLサイズ!でも、見事にぴったりなんです。。。
あはは…o( ̄ー ̄;)ゞ

Sunday Brunch

Usually, weekend breakfast for Erina and Gigi should take place at Susina Bakery Cafe, but this sunday was different.
We headed to Beverly Hills and had a nice brunch at Porta Via.

Porta Via is one of Gigi’s coffee clients.

First of all, before we ordered the food, we had a cup of joe.
I had a Cafe Latte instead of the regular coffee. I love coffee but espresso with steamed milk is preferred. Gigi ordered a regular coffee though.
I forgot to take a picture of the coffee, but it was so rich and tasty.
I can drink without sugar and milk. Coffee itself was sooo good.

Good thing is this place is busy! We saw almost of all customers having the coffee with food, which was really good too 🙂

Their food is really nice as well.
I had a French Toast with real Strawberry!
Gigi had a Greek Egg White Omelet.
OMG! Both were really delicioso!

Omelet
French Toast

We enjoyed ralaxed and delicious brunch at Porta Via.

If you like latte, you’re going to love it, too 😉

週末の朝、いつもは近くのSusinaベーカリーカフェに行くのですが、
今回は、ビバリーヒルズにある、ポータヴィアというレストランでブランチしました。
実は、ここ、ルイジのやってるコーヒーのクライアントのレストランなんです。
おいしいコーヒーを飲ませてあげるよ~なんて言葉につられ、連れて来てもらいましたw 

ポータヴィアは雰囲気も良く、料理も美味~ん!
私は、ストロベリー・フレンチトーストを食べ、
ルイジはギリシャ風白卵のオムレツを食べたんですが、
どちらも本当うまかっとよ~~!

目的のコーヒーの写真は撮り忘れたのですが…、私の飲んだラテはまろやかで飲みやすくおいししかったし、
ルイジの飲んだレギュラーコーヒーもストレートブラックで飲めるほど絶妙なうまさ!

テーブルに座ってるほとんどの客が、Lillo caffe(←ルイジが売ってるコーヒーの会社の名前) のコーヒーを飲んでるね!と、
とっても嬉しそうなルイジw

帰りもはしゃいじゃってますw お茶目やね~。。。

是非、ビバリーヒルズにお越しの際は、ここのカフェでコーヒーを試してみてください。

Porta Via
424 North Canon Drive
Beverly Hills CA 90210
tel. 310.274.6534